Budowanie rozpoznawalnej witryny internetowej zobowiązuje do jej skutecznego pozycjonowania w przeglądarkach, żeby była zauważalna dla internautów i pojawiała się na pierwszych stronach w wynikach. Niekiedy jednak firmowa strategia powoduje pogwałcenie reguł prawidłowego SEO i portal może być zablokowana przez bany i filtry Google. Dowiedzmy się, jakie działania zastosować w takiej sytuacji.
Bany i filtry Google – czym się charakteryzują?
Ban od Google oznacza najgorszy rodzaj sankcji, jaki może dotknąć portal w sieci. Jest to zupełne usunięcie jej ze stron przeglądarki Google, co w praktyce poważnie komplikuje prowadzenie firmy. Pamiętajmy, że gros odbiorców korzysta z Google, więc po zablokowaniu witryny wskaźnik naszych klientów błyskawicznie spadnie. Natomiast zastosowanie filtra cofa naszą witrynę w wynikach przeglądania, co również negatywnie wpływa na liczbę odwiedzin witryny. Istnieją stosowane wprost przez załogę Google filtry ręczne oraz zakładane automatycznie przez specjalne systemy filtry algorytmiczne.
Czy można usunąć bany i filtry Google?
Nie zapominajmy, że bany i filtry Google narzucane są m.in. za zamieszczanie zbyt dużej liczby linków promujących naszą witrynę www lub generowanie tzw. spamu w celu jej pozycjonowania. Żeby usunąć ban od Google musimy najpierw prześwietlić jego podłoże. Najlepiej zatrudnić w tym celu fachową firmę SEO, która kompleksowo zajmie się z filtrem. Operacja może niestety potrwać nawet 6 miesięcy, trzeba więc być cierpliwym.