Linki kanoniczne - ta niezwykła oferta Was zadowoli.
Aby odbiorca spostrzegł twój biznes musisz nie tylko złożyć stronę firmową, lecz również zatroszczyć się o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony i to czy cyklicznie dodawane są do niej nowe fachowe i użyteczne dla użytkownika informacje. Lecz nie wolno także zaniedbać tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków wiodących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest wykorzystywanie PBN – prywatnej sieci serwisów.
Private blog network – proste pozyskiwanie dużej liczby zdywersyfikowanych linków przychodzacych
PBNy są prywatne, bowiem są zakładane i administrowane przez jeden podmiot (przeważnie przez większą agencję marketingową albo agencję SEO), który troszczy się o jakość udostępnianych tam artykułów. PBNy są zwykle używane jako część wieloaspektowej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, bo najlepsze efekty ich zastosowania widać w odniesieniu do stron, które zostały poprawnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci blogów nie tylko pozwalają na pozyskanie pokaźnej ilości linków przychodzących do witryny, ale także na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie oceniane przez wyszukiwarki. Za wadę PBNów można uznać to, że ich utworzenie wymaga znacznych nakładów finansowych, a później należy poświęcać niemało czasu na zachowanie ich w odpowiedniej jakości.
Jak wykorzystać PBN? Proponujemy publikacje z canonicalem oraz wizytówki NAP
PBNy doskonale spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można przy ich użyciu publikować sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To właściwie każda publikacja online, gdzie przedstawione są najważniejsze dane kontaktowe firmy – jej pełna nazwa, telefon lub e-mail i adres stacjonarny. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim też profil w ogólnodostępnym rejestrze biznesowym, profil w mediach społecznościowych albo artykuł, w którym dodano firmowe dane kontaktowe.
Kolejny skuteczny sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji ciekawych artykułów z dodaniem linku do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji algorytmy wyszukiwarek zwykle oceniają wyżej wartość pierwotnego wpisu, dlatego że natrafianie na linki do niego na rozmaitych witrynach w sieci postrzegają jako dowód, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane są przydatne, godne uwagi informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy tekstach z branż YMYL, w których istotne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych w szczególności ze zdrowiem, doradztwem finansowym czy aktualnymi wydarzeniami, prawem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO