Czasem obraz znaczy więcej niż tysiąc słów – to popularne chińskie przysłowie. Sprawdza się ono także w marketingu, który od lat stosuje wizualne środki przekazu. Zaczynano od zdjęć, jednakże razem z rozwojem techniki i wzrostem dostępu do kina, a następnie telewizji oraz internetu, z czasem przyszła kolej na filmy. Obecnie filmy stanowią jeden trzonów małych i dużych kampanii – bez względu na to, czy idzie o akcje społeczne, reklamę nowego produktu czy też budowanie wizerunki marki. Tak rozległe przeznaczenie filmów promocyjnych umożliwia głównie zróżnicowanie ich odmian, wśród których łatwo można odnaleźć tę, która do planowanej taktyki reklamowej będzie pasować najlepiej.
Filmy promocyjne – typy i ich wykorzystanie
Spoty reklamowe są najczęściej stosowanym typem produkcji filmowych, niezastąpionym przy promowaniu produktów. Bardzo dobrze znamy je z ekranów telewizorów, jednak ostatnimi czasy ważnym sposobem ich dystrybucji stał się także internet – niejednokrotnie spotykamy je na portalach informacyjnych czy też YouTube, ponadto popularną praktyką jest emitowanie ich na ekranach w środkach komunikacji miejskiej. Należy powiedzieć kilka słów też o firmach korporacyjnych, które są istotnym elementem planu tworzenia właściwego wizerunku marki w oczach przyszłych i pracowników. Ważnym gatunkiem są ponadto filmy promocyjne. Ich opracowanie zamawiają nie tylko firmy, ale też różne instytucje – m.in. te zajmujące się reklamą miast lub regionów, fundacji czy organizacji charytatywnych. To instrument przydający się znakomicie do ukazania piękna konkretnego miejsca, postępów wszelkiego typu inwestycji (na przykład budowy autostrad czy obiektów przemysłowych) lub informacji o działalności charytatywnej. Pokrewną kategorią są filmy eventowe, będące rodzajem sprawozdania z przeróżnych imprez branżowych.
Filmy promocyjne – komu polecić ich wykonanie?
By reklama oparta o filmy promocyjne dała planowane skutki, powinny one prezentować sobą najwyższą jakość. W związku z tym produkcję filmów trzeba powierzyć wypróbowanej, doświadczonej firmie. Poziom usług oferowanych przez konkretne studio przybliży nam jego portfolio. Równie istotne jest również to, z jakiego wyposażenia ono korzysta. Chodzi m.in. o drony pozwalające na wykonanie ciekawych ujęć z powietrza, właściwie obligatoryjnych w dzisiejszych filmach promocyjnych i korporacyjnych.