Kara dla webmasterów, czyli o filtrach od Google

Co to są filtry Google?

Filtry i bany Google to kary nakładane na twórców stron, którzy dopuszczają się łamania zasad sporządzonych przez Google. Podstawowe rozróżnienie filtrów to filtry ręczne – nakładane przez pracowników firmy oraz filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeśli podczas pozycjonowania strony pamiętasz o wszystkich zasadach , nie powinieneś obawiać się filtrów Google.

Wpływ filtrów Google na pozycję w wynikach wyszukiwania

Najczęściej spotykanymi konsekwencjami filtrów Google jest obniżenie się strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w rażący sposób łamią wytyczne Google mogą zostać nawet zupełnie usunięte z ich wyników. Filtry ręczne od Google nakładane są zazwyczaj na 30 dni, a filtry algorytmiczne do chwili, kiedy strona będzie zaakceptowana przez roboty sieciowe. Oczywiście również , gdy mowa jest o filtrze ręcznym, warunkiem zakończenia kary jest poprawienie strony zgodnie z wytycznymi. Najczęściej spotkać możemy się się z filtrami Google nie zezwalającymi na osiągnięcie dobrych wyników w wyszukiwarce lub znacząco obniżającymi pozycje uzyskiwane do tej pory.